Halaman

rempeyek ajaib... satu kelainan citarasa

rempeyek ajaib... satu kelainan citarasa
makanlah... yang suci bersih halal mendapat BERKAT

10 Mei 2011

………SYURGA YANG DIJANJIKAN.


WATAK PELAKUN PUBLIC FIGURE PEMAIN UTAMA

Pengarah yang berotoriti telah pun dimaklumkan oleh orang yang berotoriti. Tetapi pelakun ‘berlakun dalam berlakun’. Lakunan tak ikut skrip. Tak menepati taste. Penghayatan songsang. Keciciran sentuhan. Ada tekanan ghaib dari tangan2 ghaib. Hantu jembalang munafiq hipokrit. Berlagak pengarah dan penyampai yang real berotoriti.
Lalu pelakon dipecat. Bayaran tak diberi. Hero dan heroin ditukar ganti. Penggambaran tertangguh. Istihar cuti bertenang. Membina semula mood yang hilang hancur berterabur…….
Nasib baik penerbit tak bebal.

Bila Allah dilupakan, Rasul tak dicontohi, Ulama tak didekati….tetapi mulut masih mengaku Muslim, tak pula lupa sentiasa menyebut2 “insyallah…..alhamdulillh…….sya bersyukr…..”, walaupun makeup tebal dan berbulumata kental…….. rambut palsu, baju anika sebu….mendedah melulu….solat tak menentu, quran baca tak muuu, zikir jauhlah seribu batu…………………….mana gurumu? Mentor saja la lu…


Muslim ini tak sedar yang dia telah dipecat dari Muslim selagi dia tidak membuat rayuan dihadapan PENGARAH, PENERBIT DAN PEMILIK INDUSTRI MANUSIA DAN JIN DUNIA AKHIRAT. Dia tak sedar yang dia telah menjadi MUNAFIQ, MUSYRIK DAN MURTAD dengan ‘skrip dari tangan2 ghaib IBLIS DAN SYAITAN SERTA HAWANAFSU DAN MAQLUK………….’
Apabila dia benar2 BERTAUBAT dengan TAUBATANNASUUHAA, dia kembali berlakun mengikut CONTOH MUTLAK, MENTOR BEROTORI DARI ALLAH, Rasulullah s.a.w., sehingga lakunannya itu di IKTIRAF dan diberikan ANUGRAH KEROHANIAN dari BINTANG2 IMAN, ISLAM DAN IHSAN,     mendapat ISTIQMAH  [ BEKEKALAN – KONSISTEN ] dalam KEHAMBAAN IBADAH KEPADA ALLAH, lalu ia di REDZAAI Allah, dicabut nyawa untuk ditempatkan RUHnya diDALAM SYURGA bersama2 dengan HAMBA2nya dari RASUL2, NABI2, SIDDIQIEN, SYUHADA DAN SHOLIHIEN………HIDUPLAH disana kekal selamanya dengan persekitaran yang SALAAMAN SALAAMA…….TERAMAN TENANG TENTERAM TERMEWAH BERSYUKUR DAN KERIDZAAN…… Tanpa NAJIS ZAHIR DAN BATIN.
TAK TERBAYANG DIMATA, TAK PERNAH TERDENGAR DITELINGA, TAK PERNAH TERLINTAS DIMATA HATI……………………………………SYURGA YANG DIJANJIKAN.

Tiada ulasan: